3

~*Hur kommunicerar man med katter?*~

Alla som inte vill veta vilket kön min bebbe troligtvis är ska inte läsa inlägget. Jag orkar inte skriva "den" hela tiden längre nu när jag antagligen vet vad det blir =)


 Gud, idag vet jag inte vad jag ska skriva. Helt tomt i skallen! Dock inte lika tomt i magen =P Satt och läste på nån sida om den veckan jag är i nu, och att bebis har börjat få mindre plats och därmed rör sig mindre. Pytsan!! Jag har nog en Goliat "på G" med hans alla gymnastikövningar och helomvändningar så fort jag är stilla. Lilla hjärtat var så mysig i morse. Låg och läste tidningen i sängen och smekte magen medans, han verkade gilla det eftersom hela hans kropp sträcktes ut till max lite då och då, och jag allvarligt funderade på om fötterna skulle komma ut genom huden. Jag inbillar mig att den uppskattar beröring, och att jag kan göra skillnad på när den blir arg över det och inte *höhö* Som när barnmorskan kommer och klämmer =P Hon tar ju i om man säger så...

Gjorde en riktig tabbe i morse som slängde ut katten. Visst, han är ju van att gå ute det är inte det. Men det regnar, och både jag och magnus är borta hela dan. Det började med att katten gick och skrek och skrek, tyckte SÅ synd om sig själv att han inte fick gå ut. Jag försökte tala honom till rätta men hur kommunicerar man med en katt så den förstår? Anyway, jag talar av erfarenhet eftersom han förr vänt i porten och snabbt kutat in igen när det är oväder ute. Dum som jag var tänkte jag att jag skulle gå ner och öppna porten och visa honom skitvädret, och HAN STACK UT. *suck* Utan halsband.
Om man tänker lite logiskt så är han ju faktiskt en katt, som inte dör att vara ute i regnet. Och att han saknar halsband behöver nödvändigtvis inte betyda att han ska springa bort just idag. Men är man lite nipprig som jag så är man =P Så innan jag går måste jag bara ut en gång till och ropa lite efter han. Nånting säger mig att sambon kommer bli lite sur över mitt dumma spontana infall...

Jag längtar till helgen, för då ska jag träffa mamma,pappa och brorsorna igen. Alltid lika mysigt. Minstingen Eddie har innebandymatch i Allianshallen som jag vill kolla på. Ska försöka masa iväg sambon så vi hinner till den. Och så mammas och pappas mat. En annan hushåller lite med sallad, kött och sånt eftersom ekonomin inte tillåter överflödig konsumtion... Jag skulle kunna vräka i mig sallad, och DET får man göra hemma i Rasbo. en bautaskål står alltid framme med massa god vinägrett och solroskärnor i. MUMS!!!!!
Och så har jag bett mamma att säga åt pappa att ha surt och choklad på lördagsgodisets tema. Förra veckan hade han haft "Da Vinci"-tema.

"För Da Vinci baserade allt på rött..."

hävdar pappa.... Höhö, lite gulligt. Kanske är det där man fått sin egna galna kreativitet ifrån???

Godiset var alltså bara rött. Det tristaste är när det är "hårda-karameller-tema" jag är inte den som orkar suga på varenda en *ler* Och just nu är vanliga söta godisar äckliga... Hur kom jag in på det här?????

Nej, nu ska jag dra mig till praktiken igen, har tre patienter idag, eller var det fyra? Kommer nog vara helt slut ikväll....

*puss!*

Kommentarer:

1 Ida:

skriven

Lite info om middagen: när det är Comedy corner så är det ganska högljutt,så om lilla familjen följer med så rekommenderas hörselskydd till lillen. 100 kr i inträde inkl garderob. Hör av dig senast fredag,för då bokar jag bord. kram

2 Jenny:

skriven

Ah,ser att Ida har skrivit lite mer. Vet inte om hon har sagt när det är dock? Det är iaf den 28e maj. Skulle vara skitmys om du ville komma, så är vi ett mysigt gäng som går. Hihi =)
Ida har så att jag och hennes kompisar ska dela på hennes mat (hennes present liksom). Vet inte om jag ska ha samma eller om jag själv ska betala, men det kan vi ju se sen :P
Eftersom det lär bli ett gäng så blir det ju isof inte så dyrt om man delar kanske. löser sej!
Hoppas allt är bra! Puss!

3 vewe:

skriven

hej gumman! vet du va, hehe, nu har jag också en blogg, inte för att jag skriver så pass bra som du eller lika intressant som du, men nu kan du hänga med i mitt liv om du vill? ;) Puss

Kommentera här: