1

~*Höstigt*~



GIRL MONDAY - September 27th, 2010

DREAM LOVER... IDDA VAN MUNSTER
Photo by Benis Arapović
for
http://shock.co.ba/

Hej på er allihopa!
Min förkylning vill verkligen inte ge med sig! Bah..... Idag har jag tappat rösten igen och snorar som aldrig förr. Jag riktar mitt YTTERSTA tack till tillverkaren av Otrivin nässpray. Gud vad den är bra. Då slipper man skrämma slag på kunderna genom att snora en hel dag. Det räcker med rosslandet liksom.

Min son var så söt imorse. Han har kommit på att han faktiskt kan gå ur sängen själv nu. Han är på sitt rum och skrotar en stund innan han kommer ut och jag låter honom. Tycker bara det är mysigt tat höra honom tända lampan därinne och prata pedagogiskt med sina kramdjur. Efter att ha gjort frukost åt honom imorse smög jag in och han låg i sin säng och såg sådär finurlig ut. Busig liksom. Så fick jag syn på hans Teletubbie som han hade målat med tusch helt grön i hela anisktet. Och fan vad jag skrattade! Lilla sötnosen! Mest för att han såg sådär riktigt busig ut. Det kunde man inte på något sätt bli arg för. Så länge han inte målar på väggarna....

han älskar när de ska ha utflykt på dagis. Då får han packa sin lilla Kråkeväska med matsäck. han hade beställt apelsinfestis när jag handlade igår och blev förstås överlycklig när han såg den glida ner i stora facket, tillsammans med hans favoofrukt nektarin och lite Tom&Jerrykex.
Jag har även kommit på att han älskar RisiFrutti. Kanske inte så mycket för innehållet, utan för grejen att man först tar riset som man sedan doppar i slyten och så in i munnen. När han äter RisiFrutti säger han tyst för sig själv "Doppa" "sylta" "äta" =)

Känner mig helt okej glad idag, men jag hade det riktigt jobbigt igår. Det har hänt lite grejer som jag bara varit så arg på, och som ingen gör något åt förutom jag. Det är en himla tur att jag har mamma och mina fina arbetskamrater. Min sambo hade också köpt blommor till mig när jag kom hem igår (som han aldrig gör annars). Alltså, varför kan ni män inte förstå att det gör så himla mycket. Jag typ grinade av lycka =)

Imorgon ska jag på ultraljud och få se min älskade lilla ängel igen. Det är en tillväxtkoll men jag är rätt säker på att han vuxit därinne. Herregud vilka sparkar man får stå ut med! Nu vill jag bara boa, köpa blöjor och pyssla i väntan på den stora dan (fast det är åtta veckor kvar). Igår kunde jag inte hålla mig längre utan bäddade hans lilla säng.
*suck* Gud vad spännande det ska bli!

~*Vecka 32*~



Nu väger bebisen ungefär 1,7 kg och är cirka 42 cm lång från topp till tå. Lungorna kommer inte att vara fullt utvecklade förrän närmare förlossningen, men bebisen tränar redan andning genom att "andas" fostervatten. Från vecka 32 har bebisar som föds för tidigt goda chanser att överleva och frodas. Bebisens hud blir slätare och mjukare med den ökade mängden underhudsfett.

En del bebisar har redan fullt av hår på huvudet, medan andra bara har små fjun. Att ha tjockt hår vid födseln garanterar inte att man kommer att ha tjockt hår senare i livet, men det har visat sig att barn som har tunt hår oftast har tunnare hår också som vuxna.

Om bebisen är en pojke, brukar testiklarna nu vandra ner i pungen från bukhålan. Det händer emellertid att den ena eller båda testiklarna ligger kvar tills efter födseln. Två tredjedelar av alla fall då testiklarna inte vandrat ner i pungen vid födseln har rättat till sig av sig själva vid ettårsdagen.

Du lägger förmodligen på dig ungefär 450 gram i veckan nu, framför allt därför att bebisen lägger på sig nästan halva sin födelsevikt under de sista sju veckorna av graviditeten. Försök äta bra också under den sista tiden.

Nu är magen ganska stor - du kan nog vänta dig ökad uppmärksamhet!

Kommentarer:

1 Pernilla:

skriven

Herregud! Är det bara 8 veckor kvar?? Vad fort det går! Spännande! Kram!

Kommentera här: