1

*Word!*

Snälla, ni underbara människor där ute. Gå inte fram till en gravid kvinna och öppna med frasen
"Gud vad tjock du är/har blivit!"
Det är inte ett dugg jävla kul. Jag ska redogöra för vad jag känner kring detta.

Jag tycker inte om att känna mig fet. Och med fet menar jag osmidig och känslan av att hela tiden lägga på sig vikt utan att man kan göra någonting åt det. Det ska man ju som gravid. Och som att jag inte vet om att jag gör det ska folk liksom påminna mig om "jo, bara så du vet så är du mycket tjockare nu än för en månad sedan".
Jag har alltid varit smal, men också varit inne i tonårshetsen kring att vara så smal som möjligt. Vikt är ett känsligt ämne för MIG. Jag tycker det är lättare när nära vänner säger det, jag vet ju att de hjärtligt skämtar/påpekar eftersom de tror att jag tycker det är okej. Men när någon avlägsen bekant eller främmande person ska påpeka detta blir jag liksom ställd, varför har han/hon rätt att säga så. som om jag skulle svara

"Jaa, höhö, du har nog fan också blivit lite tjockare på senatse tiden öhöhöö"

Ska fan göra det nästa gång...

Nej, man ska göra som min underbara arbetskamrat gör. Hon säger till mig varje dag "ooo vilken fin mage du har ååå vad fin den har blivit" och så klappar hon hjärtligt på den.
DET, kan man nog säga till åtminstone rätt många och det är MYCKET mer okej är att påstå att jag är fet.

Okej? Bra.

*puss*

Jag vet hur den där känslan är när man ser en fot genom magen, obeskrivlig. och inte tjockt.

Kommentarer:

1 Felitchia:

skriven

Gud så sant. Man känner ju sig inte alltid jätte piffig när man är gravid och inga kläder sitter bra längre. Då är det inte så roligt att få höra "Hej tjockis!" Flera gånger om dagen, konstigt att folk inte förstår det faktist.

Kommentera här: