1

*Blueberries*

Jag ÄÄÄLSKAR måndagar...Då undrar ni säkert hur i helvete jag kan tycka så? Jo, jag är i princip alltid leedig på just måndagar. Sambon kliver upp klockan sex, jag kan mopsigt likt en katt fortsätta sträcka ut i sängen och kanske slumra en stund till. Det bästa är dock att gå upp samtidigt som honom. Sitta där i lugnet i köket med min kopp kaffe och tidningen. Ni anar nämligen inte hur skönt det är att få vara ifred åtminstone en liten stund. Jag säger inte att jag inte vill umgås med min son. Det är bara så skönt att få leka vuxen morgonens första timmar, bara vara Isabel. Sen kommer jag ju vara mamma för resten av dagen.
Idag ska vi bege oss till skogen och plocka blåbär. Provgick 100 meter in i den igår bara för att se om ungen sparkade bakut eller inte. Men han fann sig väldigt fort i blåbärsplockandets (läs ätandets) land. Han blev skitarg när han inte fick stanna kvar (vi blev attackerade av hundratals mygg, existerade dem fortfarande liksom?)
Så efter frukost går vi förbi dagis och hämtar gallonställ och gummistövlar. Så blir jag glad om vi ens får ihop en deciliter bär (jag brukar ha förmågan att tröttna rätt snart...)

Önska oss lycka till!
(håll också tummarna för att jag inte får stopp i kanalerna...)

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Lycka till då!

Kommentera här: