1

*Att försöka prata med en trött gravid kvinna*

Igår kväll, när jag precis, just precis, börjat tänka helt osammanhängande och konstigt. Ni vet när man liksom anar att man nog somnar vilken sekund som helst eftersom man tänker på äppelpaj som killar spelar fotboll med som står framför riksdagen och pratar...Hörs ett ylande, men inte vilket ylande som helst. Det är min sambo.
"ååååååååååh ääääälskliiiiiing jag viiiill haaa huuuuuus nuuuuuuuuuuu. Vi haaaar väääääl tillräääääckliiiiigt med peeeengaaar visst haaaar viiii?"

Pessimistisk och jävligt objektiv som jag för stunden är blev mitt svar

"Nej vännen, det har vi inte"

Följande 30 minuter låg han och pratade om hur vi skulle spara, att vi kanske kunde flytta om ett år eller i alla fall om två år. Att vi kan strunta i utlandsresa nästa år. vi kanske kunde strunta i att amortera extra på billånet? Borgenärer hur fungerar det? hur tror du villapriset kommer se ut om ett år? bla bla bla bla......

Jag tänkte att han nog är för söt min man. Försvann in i dimmornas värld igen.... Varför ska han alltid prata allt sånt här mitt i natten?

"Älskling, jag kan inte sova? Hur ska jag kunna sova?" hörde jag en röst som sa långt bort i fjärran...

Mitt svar...

"Nej vännen, det har vi inte"

Kommentarer:

1 Classy - ung blivande mamma!:

skriven

Ja fan va kul! Haha :)

Precis det är ju det, hoppas bara man slipper gå över för mycket. Förstår det, jag hade blivit tokig. Haha :P

Okej det gör jag med, i Haninge. Vilket sjukhus har du valt att föda på?

Ja du 24 är ju ingen ålder, men de ska börjas i tid ;) Vill också ha mitt andra då nån gång. Hur gammal är eran första?

Haha, turen va på din sida idag ;)

Kram

Kommentera här: