1

~*En lektion i optik*~

Efter en nästan hel dags sömn igår (ja jag var typ som en zombie) och mer än tio timmars sovande i natt var jag betydligt fräschare och gladare imorse. Med det inte sagt att jag är pigg =)
Det räckte åtminstone till en tripp till skolan där jag och min klasskompis, Isak, arbetade lite med vårt examensarbete. Främst tog vi bilder till vår uppsats och poster, skitsnyggt haha. En hel foto-session blev det, massor av bilder där säkert 95% raderades. =) Anyway, här är de lyckade bilderna..

~*Med ett oftalmoskop lyser man in i patientens öga och kan bl.a.kolla på linsen, och ögonbotten*~
image262


~*Det här är ett biomikroskop. Med det kollar man igenom ögats yttre segment*~
image261

~*Mitt öga i en optisk sektion. Med biomikroskop. Det innanför pupillen är linsen =)*~
image263

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Coolt. Fick sitta i en sån där apparat minns jag innan man skulle ta körkort.. ?

Kommentera här: