1

~*Glasögon på mitt samvete*~

fuck, nu hinner jag inte skriva nånting..typ..Gick upp vid sju ENBART för att kunna få lite "quality-time" framför datan. Det är svårt att få det nu för tiden. På dagarna sliter man skiten ur sig på "jobbet", och på kvällarna är det en annan vacker varelse som barikerat sig här =)
På tal om praktiken, det är jättekul! Men som jag skrev, det känns verkligen som att jag jobbar där. Chefen har gett mig lösa tyglar att ta för mig, och det gör man väl om man gillar att ha fullt upp som jag. Känner mej som världens idiot, av två skäl. För det första lovade jag en kund igår att ett par glasögon skulle slipas och bli klara till idag på eftermiddagen (hon klarar sig knappt utan brillor). Sen fick jag veta av chefen att det bara fanns en som idag kunde slipa in sånna glas, så jag måste terrorisera henne med det fast hon har fullt upp med annat. Det andra är att jag gått och oroat mig för de där jävla glasögonen ända sen igår. Det är ju inte VÄRLDENS problem om de inte skulle bli klara, men det är inge vidare kul att få ta skiten från en besviken kund. Man vet ju själv hur man skulle känna *SUCK*
I eftermiddag blir det synundersökning på en gubbe som är en bra bit över åttio. Ska bli spännande hur jag lyckas med det. Äldre är antingen hur friska som helst i ögonen och det flyter på utan problem, eller så är det massor som gör att det är svårt att komma fram till vilket slags synfel de har, vad det ska ha för styrka på glasen samt om man upptäcker något abnormalt vad det kan vara osv.

Så, wish me luck, med ett par (jävla) glasögonbågar och den äldre. (Fast pensionären ska bli kul att träffa, gamla gubbar är faktiskt ändå den intressantaste patientgruppen att träffa) =)

puss!
 

image187

Kommentarer:

1 jojjjo:

skriven

hihi! vilken rolig bild! älskar dig!

Kommentera här: